Ekonomi

Restoranların odak noktası İstanbul

Türkiye Gıda Hizmet Pazarı Raporu sonuçları açıklandı. Bağımsız araştırma şirketi Deloitte tarafından hazırlanan ve yeme-içme sektörünün en büyük bölümünü oluşturan tam hizmet restoranların incelendiği raporda, Türkiye yemek servisi pazarına odaklanıldı.

Pazarın büyüklüğü ve geleceğe yönelik beklentiler ile referans ülke harcamaları, müşteri segmentleri ve hizmet türleri faktörleri incelenip değerlendirilmiştir. Rapora göre Türkiye’de yiyecek ve içecek sektörünün toplam pazar büyüklüğünün ortalama 144 milyar TL olduğu varsayılıyor.

Pazardaki en büyük segment ortalama yüzde 40 pay ile tam hizmet veren restoranlar. Türkiye ve AB ortalamalarına bakıldığında, 2021 yılında kişi başı dışarıda yemek yeme harcamasının toplam kişi başı harcamaya oranı 2021 yılında Türkiye için yüzde 2,4 olurken, bu oran AB ortalamasında yüzde 5,3 oldu.

Bu oranlar, Türkiye ikram pazarının hala gelişme aşamasında olduğunu ve büyük bir fırsat olduğunu gösteriyor. Rapora göre; Türkiye pazarının önümüzdeki dönemde yıllık ortalama yüzde 39,9 oranında büyümesi bekleniyor.

2021’de 144 milyar TL olan dışarıda yemek yeme pazarının büyüklüğünün 2026’da 772 milyar TL’ye ulaşacağı iddia ediliyor. Raporda tam hizmet veren restoranların pazar büyüklüğü 2021’de 60,3 milyar TL olarak hesaplanırken, yıllık ortalama yüzde 39 büyüme oranı ile 2026 yılında 312 milyar TL’ye ulaşacağı öngörülüyor.

Rapora göre; Toplam pazar içindeki pay dağılımına baktığımızda tam hizmet veren restoranların payı yüzde 40, kafe ve barların payı yüzde 26, fast food/al-al sektörünün payı yüzde 25, kendi payı -servis yemekhanelerinin payı yüzde 4, büfe/kioskların payı ise yüzde 5.

İstanbul markaların odak noktasında

Öte yandan rapor, İstanbul dışında bir talep potansiyeli olmasına rağmen, coğrafi genişlemenin gerektirdiği operasyonel karmaşıklık nedeniyle birden fazla markanın halen ağırlıklı olarak İstanbul’a odaklandığının altını çiziyor. Şubelerin coğrafi dağılımına bakıldığında, İstanbul, Ankara ve İzmir’in çok büyük paylara sahip olduğu, ancak Türkiye’nin geri kalanında sınırlı bir mevcudiyete sahip olduğu görülmektedir.

Bigchefs şubesi de lider

BigChefs, geçtiğimiz yıl 100 restoranı ve 4 bine yakın çalışanıyla Türkiye’de ve yurt dışında 12 milyon kişiyi ağırladı. Deloitte tarafından hazırlanan Türkiye Yemek Hizmeti Pazar Raporu sonuçlarına göre BigChefs, yemek servisi bölümünün en büyük payını oluşturan tam servis restoran kategorisinde pazar lideri oldu. Raporda, Türkiye yemek servisi pazarının her yıl ortalama yüzde 39 büyümesinin beklendiği kaydedildi.

Full servis restoranlar arasında İstanbul dışında en çok şubesi bulunan markanın BigChefs olduğu belirtildi. BigChefs, İstanbul, Ankara, İzmir, Muğla, Antalya, Adana, Afyonkarahisar, Bursa, Denizli, Eskişehir, Hatay, Kayseri, Konya, Manisa, Mersin, Nevşehir, Sakarya, Samsun ve Tekirdağ olmak üzere toplam 19 ilde hizmet veriyor.

meric-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu